Vision, Mission, Objectives and Policy
- To build holistic development in our communities through unity among the Zomis
- To provide help to those in need, both emergency and regular
- To promote academic execellence in the education of young people to form good citizens with a strong sense of patriotism.
- To work in collaboration with the government to facilitate the development of our nation and people.
- To work in partnership with NGOs and INGOs to deliver assistance to people in need.
- To form ZYA everywhere Zomis live around the world.
- To preserve and promote Zomi cultural heritage such as language, culture and literature.
- To support building up one another to turn out highly educated good citizens.
- To have ZYA Halls in every place where the organization is formed.
- ZYA is a worldwide organization and as such it is not localized in one place.
- ZYA is not a political establishment and it must not accordingly be involved in any political activities.
- The President is the head of the organization and is of the highest in authority.
- All Zomis are considered members of ZYA except those who are too young and too old to actually participate in its functions.
- There should never be any discrimination along the lines of one’s race, religion, economic status, gender or age.
- As the registered office is the official address of the organization, the Head Office of ZYA must always be in Kalaymyo.
1. Vision (Lunggulhna/ Lametna/ Muhkholhna)
- Zomite kipumkhatna tawh a bucing khantohna nei ding
2. Mission (Sepkhiatna)
- Cimawh dongtuakte huhin panpih ding
- Apil, asiamte pantahin minam picing i suah nading semding
- A hunzui in kumpi tawh khut kilen in gam leh minam hoihna ding sem ding
- Gambup makaipite kimuh khopna kumsim nei in gambup makaikhempeuh kimuh khopna khawmpi kum 3 hal in nei ding
- Kum sim bawlung kidemna bawl ding
- ZYA omna khuate Unit-Block-Branch-Headquarter cihbang in kizom in na sem ding
- Kumpi lam le gamsung/gampua dongta nasepna (NGO) tuamtuamte tawh kipawlin nasem ding
3. Objectives (Ngimnate/Tupnate)
- Zomite omna khua/mun te ah ZYA phut ding
- ZYA omna khua khempeuh ah ZYA Hall neikim na ding (Kawlzang ah Zomi Hallpi le Tualpi neihzawh nading)
- Zomite Ngeina, Zolai leh Zomite Dante kemcing in lamsang ding
- Mihoih, mipha tampi a pianna ding kipantah ding
4. Policy (Zuihding/Thukhun)
- (a) Leitungbup a om Zomi khempeuh huam kim ding
- (b) Kipawlna term pen kum 3 hi ding, aki deih lai le term nih kizom sepbeh thei ding
- (c) President rule tawh kalsuan ding
- (d) Kipawlna mintawh Party Politics (Naingnganye) semtheilo ding
- (e) Khangno huam zia pen naupang ahi nawnlo le khangham thahat nawnlo ahi nailo kikal teng huam ding
- (f) Kipawlna in Minam, Pawlpi, Khua, Beh cihte kideidan lo in kinawngkai sak lo ding
- (g) Gambup kipawlna zumpi pen Kalaymyo ah hiding
- (h) Kipawlna min kuamah in ai-tuam phattuamna leh amet, apung zonna in zang theilo ding
- (i) Kipawlna in atek amoi, numei pasal, azawng ahau, inntek pemta deidan lo hi.
- (j) Zomite minam khat, hihna bulphuh ding
- (k) General Assembly (GA) kumthum 1 vei, Board of Directors (BD) kumkhat 1 vei, Central Executive Committee (CEC) khaguk 1 vei, Central Cabinet (CC) khanih 1 vei bawl ding
- (l) Meeting bawldan pen democracy ngeina (Parliamentary Procedure) kizang ding
- (m) Kipawlna mintawh paina ding vai ah Gamsung ahih leh CC theihpihna, Gampua ahih leh CEC theihpihna, Vai thupi ahih leh BD theihpihna tawh paithei bek ding